طراحی خط تولید کارخانجات

طراحی خط تولید کارخانجات نیازمند آشنایی با برخی از نکات بسیار مهم می باشد که حتما باید اطلاعات جامع و کاملی درباره آنها داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم نکات بسیار مهمی در خصوص طراحی خط تولید کارخانجات به شما ارائه دهیم که یادگیری این نکات می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. امروزه بسیاری از صنایع و کسب و کارهای مختلف نیازمند راه اندازی خطوط تولید استاندارد هستند که بدون شک مطالعه این مطلب می تواند برای صاحبان این کسب و کارها و صنایع نیز بسیار مفید و کاربردی باشد.
شرکت اندیشگران صنعت فارمد ایرانیان یکی از شرکت های سازنده اتاق تمیز می باشد. متخصصان این مجموعه قادر به طراحی خط تولید کارخانجات مختلف می باشند. تمامی مراحل مربوط به طراحی و شبیه سازی خط تولید کارخانه  با استفاده از به روزترین و معتبرترین نرم افزارها انجام می شود. طراحی خط تولید کارخانجات داروسازی ، بهداشتی و غذایی به صورت صفر تا صدی توسط تیم اندیشگران صنعت فارمد ایرانیان اجرا خواهد شد.

طراحی خط تولید کارخانه

طراحی خط تولید کارخانه

امروزه استانداردهای جهانی مختلفی برای راه اندازی خط تولید کارخانجات طراحی شده اند. راه اندازی یک خط تولید برای کارخانه نیازمند آشنایی کامل با این استانداردها می باشد. دلیل اصلی رعایت کردن این استانداردهای جهانی برای راه اندازی یک خط تولید این است که این استانداردها به شکلی طراحی شده اند که بتوانند روند تولید در کارخانه ها را بهینه سازی کرده و در نتیجه بهترین عملکرد را برای صنایع مختلف به همراه داشته باشند. امروزه بسیاری از کارخانه های بزرگ در سراسر دنیا نیز این استانداردهای جهانی را متناسب با نیاز و شرایط خود مورد استفاده قرار داده و از مزایای آن بهره مند می شوند. اگر مطابق با دستورالعمل هایی که در این استانداردها تعریف شده اند اقدام به تولید و ساخت خط تولید کارخانه ها شود ، بهترین نتیجه اتفاق خواهد افتاد.

معیارهای کلیدی و مهم برای طراحی خط تولید کارخانجات

اولین نکته ای که در زمان طراحی خط تولید کارخانجات باید به آن توجه ویژه ای شود این است که تجهیزات مورد نیاز در مقیاس ابعاد کارخانه تهیه شود. تجهیزاتی که امروزه برای خطوط تولید کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند معمولا در ابعاد مختلفی تولید می شوند و در صورتی که ابعاد مناسبی برای کارخانه و خط تولید انتخاب نشود احتمالا در آینده ای نزدیک با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد. از دیگر معیارهای کلیدی که در زمان طراحی این خطوط تولید باید به آن توجه داشت، بهینه سازی منابع می باشد. دستورالعمل های جایگزین که باعث بهینه سازی در منابع شوند می توانند به میزان زیادی برای خط تولید کارخانه مفید و کاربردی باشند و هزینه ها را نیز به میزان زیادی کاهش دهند. در واقع با استفاده از دستورالعمل های جایگزین که باعث بهینه سازی در منابع می شوند، می توان از تمام پتانسیل مجموعه استفاده نمود و بهترین نتایج را دریافت کرد.

اتاق تمیز در خط تولید

ویژگی های یک خط تولید بهینه  

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید در طراحی خط تولید کارخانجات انجام دهید عملیات ساده سازی می باشد. عملیات ساده سازی خط تولید کارخانه ها با استفاده از دستورالعمل های جایگزین صورت می گیرد که در آن از منابع کمتری به شکل بهینه تر استفاده می شود. این مسئله علاوه بر این که می تواند به میزان زیادی روی کاهش هزینه های خط تولید تاثیرگذار باشد بلکه می تواند کار را برای نیروی انسانی خطوط تولید ساده تر کرده و در نتیجه عملکرد بهتری را برای خط تولید شما به همراه داشته باشد. در حال حاضر اکثر دستورالعمل هایی که در استانداردهای جهانی وجود دارند این ویژگی را دارا می باشند ومی توان با اجرای دقیق آن به میزان زیادی خط تولید را ساده سازی نمود. نکته مهم این است که حتی خطوط تولید پیشرفته و پیچیده نیز می توانند از این دستورالعمل ها استفاده کرده و نهایت بهره را از آنها ببرند. بنابراین برای طراحی خط تولید کارخانجات مختلف باید به این نکات مهم توجه نمود.

ماژولار کردن خط تولید

ماژولار کردن خط تولید در زمان طراحی خط تولید کارخانجات می تواند تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد خط تولید کارخانه های شما داشته باشد. این مسئله به خصوص در کارخانه هایی با مقیاس بزرگ، بیشتر اهمیت خود را نشان می دهد. در واقع در کارخانه های بزرگ به جای این که روی طراحی کلی خط تولید تمرکز شود ، می توان آن را به بخش های کوچکتر تقسیم بندی کرد که هر یک از بخش ها به صورت مستقل عمل کرده و با یکدیگر در ارتباط باشند. به این ترتیب در صورتی که مشکلی برای یکی از بخش ها به وجود بیاید سایر بخش های خط تولید کارخانه با مشکل چندانی مواجه نمی شوند. امروزه بسیاری از مجموعه هایی که در زمینه طراحی خط تولید کارخانجات فعالیت دارند توجه چندانی به مسئله ماژولار کردن خط تولید ندارند و همین عامل نیز باعث می شود تا خطوط تولید معمولا به صورت بهینه کار نکنند.

نکات مهم در طراحی و ساخت خطوط تولید کارخانه

به منظور تعیین اندازه خط تولید کارخانه باید به چند فاکتور کلیدی و مهم توجه شود. اولین فاکتوری که باید به آن دقت شود محدود کردن نرخ ورودی می باشد. برای طراحی خط تولید کارخانجات باید سعی شود تا جایی که ممکن است ورودی خط تولید محدود گردد تا بتوان انتظار عملکرد بهتری را از آن داشت. برای انجام این کار می توان از ماژول های اضافی در طراحی خط تولید کارخانجات استفاده نمود تا هر ماژول ورودی کمتری داشته باشد. فشرده سازی یکی دیگر از مواردی است که در زمان طراحی این خطوط تولید حتما باید به آن دقت شود. از دیگر مواردی که در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد می توان به استفاده از تجهیزات پیشرفته، نیروهای متخصص و … اشاره کرد.

طراحی خط تولید کارخانجات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک مجموعه کارآمد برای طراحی خط تولید کارخانه های خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات مجموعه ما نیز در این زمینه بهره مند شوید. با استفاده از این خدمات شما می توانید خط تولید کارخانه های خود را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن راه اندازی کنید. ما از جدیدترین استانداردها و دستورالعمل های دنیا در زمینه راه اندازی خطوط تولید کارخانه ها استفاده می کنیم و همین عامل نیز باعث می شود تا شما بتوانید نسبت  به کیفیت و عملکرد خطوط تولید مورد نیاز خود نهایت اطمینان را داشته باشید.