پنجره دید اتاق تمیز

اتاق تمیز یک محیط کنترل شده برای انجام تحقیقات و پروژه های حساس در صنایع مختلف است. اصل مهم در طراحی اتاق تمیز، به حداقل رساندن ورود آلودگی و ذرات معلق در هوا به درون محیط کنترل شده می باشد، زیرا این ذرات در نتایج تحقیقات و فعالیت ها تاثیر می‎گذارند و مانع از دریافت نتیجه درست و قابلل اطمینان می‌شوند. پنجره دید اتاق تمیز در زمینه کاهش آلاینده ها نقش مهمی دارد. انتخاب یک پنجره استاندارد و متناسب با شرایط اتاق شما، به انجام صحیح فرآیندهای اتاق تمیز کمک خواهد کرد. در ادامه به ضرورت استفاده از پنجره اتاق تمیز و ویژگی‎های آن بیشتر پی می‎بریم.

پنجره کلین روم

کاربرد پنجره دید اتاق تمیز

اتاق تمیز فضایی است که آلودگی‎های محیطی در سطح خاصی کنترل می‎شوند. این اتاق‎ها معمولاً در تولید، تحقیقات علمی و فعالیت‎های پزشکی مورد استفاده قرار می‎گیرند. زمانی که کوچکترین آلاینده‎ها می‎توانند پروژه‎ای را به خطر بیندازند، استفاده از اتاق تمیز بسیار ضروری است.

آلاینده‎ها شامل گردوغبار، میکروب‎های موجود در هوا، ذرات آئروسل و بخارهای شیمیایی هستند. آنها می‎توانند از امکانات، افراد، ابزار، مایعات و محصولات ناشی شوند. درحالیکه حذف تمام آلودگی‎ها غیرممکن است، میزان آلاینده‌های قابل قبول در اتاق تمیز متفاوت است.

ضرورت استفاده از پنجره‎ دید اتاق تمیز

پنجره‌ ها نمایی از محیط در طرف دیگر دیوار را به ما نشان می‎دهند؛ چه از درون اتاق محصور به بیرون نگاه کنید، چه از بیرون به داخل اتاق نگاه کنید. در یک اتاق تمیز کنترل شده، پنجره ها منبع نور محیط هستند، به گسترش فضا کمک می‎کنند و باعث می‎شوند احساس محدودیت کمتری کنید. پنجره دید اتاق تمیز، اضطراب پرسنل درون اتاق را تسکین می‎دهد. از لحاظ عملی، آنها همچنین به پرسنل اجازه می‌دهند ببینند چه موقع از اتاق تمیز استفاده می‌شود و چه فعالیت‎هایی درحال انجام است.

پنجره اتاق تمیز پیچیده‌تر از یک شیشه ساده است. هرکسی که مسئولیت پاک‌کردن اتاق تمیز را بر عهده دارد می‌تواند درک کند که گوشه و کنار آن چقدر مشکل آفرین است! ذرات آلوده می‌توانند روی بست ها و قاب ها جمع شوند و روند ضدعفونی‌کردن را پیچیده کنند. باتوجه به آنچه گفته شد، انتخاب یک پنجره مناسب برای اتاق تمیز بسیار ضروری می باشد.

پنجره دید اتاق تمیز

ویژگی های پنجره دید کلین روم

  • دارای فریم از جنس آلومینیوم با عملیات حرارتی و آنودایز شده است.
  • جنس شیشه پنجره اتاق تمیز از سکوریت می باشد.
  • در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف، قابل انتخاب هستند.
  • پنجره‌های اتاق تمیز با قابلیت نصب لوور ( پرده کرکره )

مزایا پنجره کلین روم

  • پنجره های اتاق تمیز به آسانی روی پنلل های دیوار و درب های اتاق تمیز نصب می‌شوند.
  • از طریق پنجره‌های اتاق تمیز می‌توان درون و بیرون اتاق تمیز را تحت نظر گرفت.
  • پنجره اتاق تمیز دارای سیستم سیلیکاژلی ( رطوبت‌گیر بین دوجداره شیشه) است.

انواع پنجره اتاق تمیز

برای تعیین نوع پنجره باید محیط اتاق تمیز را بررسی کنید. بسته به اینکه طبقه بندی اتاق تمیز شما به چه صورت است و دیوار اتاق در چه موقعیتی قرار گرفته، نوع پنجره‎ای که انتخاب می‎کنید متفاوت خواهد بود. اگر می‎خواهید در دوطرف دیوار اتاق تمیز محیطی عاری از آلودگی داشته باشید، از پنجره های دوجداره که دارای فریم آلومینیومی هستند استفاده کنید.

درصورتی‎که می‎خواهید در هزینه های خرید پنجره دید اتاق تمیز صرفه جویی کنید یا بودجه کافی برای خرید پنجره‌های گران‎تر ندارید، از پنجره تک‌جداره استفاده کنید. این پنجره‌ها نیز کارایی لازم را دارند. آنها دارای شیب ۴۵ درجه در هردو طرف هستند و باعث می‌شوند گردوغباری که روی سطح پنجره می‎نشیند به‌راحتی قابل تمیزکردن باشد. در ادامه به چندین مورد از پنجره‌های اتاق تمیز اشاره می‎کنیم:

  • پنجره‎ Bevelled: این پنجره ها به طور اختصاصی برای اتاق‎ های تمیز طراحی شده اند و به خوبی از ورود آلودگی ها و ذرات جلوگیری می‎کنند. این نوع از پنجره لبه ندارد و به همین دلیل تمیزکردن آن بسیار آسان است.
  • پنجره Flush-Mounted: این نوع پنجره به خوبی روی دیوار اتاق چفت می‎شود و جذب ذرات را به حداقل می‌رساند. ازآنجایی‌که این پنجره لبه و گوشه‌ای ندارد، انتقال میکروارگانیسم‌ها به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رسد.
  • پنجره Double Flush: اگر بخواهید در دوطرف دیوار اتاق تمیز، سطوح هم‌تراز داشته باشید باید از این نوع پنجره استفاده کنید. استفاده از این پنجره باعث می‌شود سطح دیوار و پنجره یکنواخت باشند و این ویژگی باعث بالا بردن جذابیت ظاهری می‌شود.
  • پنجره‎ Switch Glass Privacy: این نوع پنجره که بیشتر در پروژه‌های دارویی و پزشکی استفاده می‌شوند، برای مشاهده فعالیت‌های حساسی که در اتاق تمیز انجام می‌شود بسیار ایده آل هستند. پنجره موردنظر از چندلایه شیشه مقام ساخته شده است و این به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‎کند.
  • پنجره‎ Transaction: اگر در آزمایشگاه‌ها و صنایع غذایی فعالیت می کنید، این نوع پنجره برای شما بسیار مناسب است. این پنجره‌ها رشد میکروب‌ها به شدت کاهش می‌دهند و امکان مشاهده داخل و خارج اتاق تمیز را به خوبی مهیا می‌کنند.

پنجره اتاق تمیز

جمع‌بندی

پنجره‎ دید اتاق تمیز در حفظ شرایط کنترل شده در اتاق تمیز، نقش به سزایی دارد. به هرحال، پنجره هایی هستند که به طورخاص برای مراقبت‌های بهداشتی، دارویی و اتاق‎های تمیز شما طراحی شده اند. قبل از سفارش پنجره حتما تمام جوانب را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. چناچه در مورد کاربرد پنجره‌های اتاق تمیز نظری دارید، در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

شرکت اندیشگران صنعت فارمد ایرانیان در زمینه طراحی و ساخت اتاق تمیز فعالیت می کند. به منظور تهیه تجهیزات اتاق تمیز و انتخاب پنجره مناسب اتاق تمیز با کارشناسان ما مشورت نمایید.